saknar allt detdär! <3

jag hoppar på en buss här som tar
mig tillbax i tiden, vid alla gamla
vägar, för att visa vad man gjort i
livet. det nästan svävar genom tid
och rum, genom gråt skratt och tårar
från då man va ung.. Där är gatan
som jag växte upp på. jag undrar
ibland vad man tänkte på då när man
var liten och inte kunde förstå.
vad livet innebar och vad man skulle
göra. där är skolan, kiosken och
husen och allt utanför. man levde i
en drömvärld utan massa knas. får
rysningar i kroppen när jag tänker
tillbax, shiet där är rödebyskolan
där man gick upp till nian, och där
är trappen där vi alltid tjuvrökte,
lärarna blev alltid tokiga, och
ringde alltid hem, då stack man till
en kompis efter skolan sen,
pizzerian och kiosken dit vi alltid
stack och åt, ochså fritidsgården
dit man stack emellan åt.. sen
började man gymnasiet och ni flytta
in till stan.. ja minnen suddas ut
förutom några som finns kvar..
många minnen ha passerat från min
barndom och uppåt, men här står jag
kvar ändå, 17år har passerat i
väntan på en ny dag.. inget mera
att säga nu, bussen ha stannat nu..
skakar om huvudet och vaknar till
med detsamma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0